Bierfles

Geplaatst op 01-01-2001  -  Categorie: Innovaties  -  Auteur: Bert Cremer

BierflesDe flessen, die zijn ontworpen door het Amerikaanse design agentschap \"Sterling\" in New York, stralen het beeld uit van authentiek, premium, kwaliteit, gemakkelijk drinkbaar, verfrissend en eigentijds.

Producent: Interbrew - Hoegaarden
Introductie: januari 2001
Inhoud: one-way bottles van 33cl, 35.5cl en 75cl
VNV-er: Bert Cremer

Achtergrond: Nieuwe Hoegaarden-fles: modern en authentiek tegelijk. Om de harmonisatie tussen zijn verschillende biermarkten te verkrijgen heeft Hoegaarden onlangs zijn verpakkingen gerestyled. Een design evolutie, en geen revolutie. Men heeft geprobeerd om moderniteit te bereiken zonder de authenticiteit en natuurlijkheid van Hoegaarden te verliezen. Combinatie van frisheid en smaakgevoel staan hierbij voorop. Opvallend is de embossing. Bovenin het logo en onderin de naam Hoegaarden, die op zijn kop staat. De reden van de Embossing op zijn kop is een marketing idee: Door Hoegaarden op zijn kop op de fles te plaatsen lezen veel consumenten wat er staat, zodat ze de fles omdraaien en de gist wordt gemixed door het bier, wat de bedoeling is. Ter vervanging van: Huidige fles

Design:
Materiaal
: Rexam Glass Bad-Munder produceert de glazen flessen. De verpakkingsvormen voor de internationale Hoegaarden wit fles zijn 33cl en 35.5cl. Deze zijn verpakt in een 4-pack of 6-pack een open basket. Allen vervolgens secundair verpakt in een wrap-arounddoos. In Nederland is de nieuwe fles in de horeca terug te vinden in een 33cl en 75cl uitvoering en voor de retail is een 75cl uitvoering op de markt.
Bedrukking: Het etiket is 6 kleuren diepdruk bedrukt.

  

 

Vereniging Nederlandse Verpakkingskundigen
Parc Tichelt 2 
4891 DZ Rijsbergen
ofni.[antispam].@verpakkingskundigen.nl