De ultrakorte 10 minuten presentaties die zo kenmerkend zijn voor SUPERFAST stonden dit keer in het teken van 'transparantie'. Transparantie in de keten van Fairtrade Original, MijnMelk en Slow Fashion.
Evelien van den Glind vertelt over de missie van Fairtrade Original.
Daaf Coemans lichtte zijn onderzoek naar transparante verpakkingen toe; Siem Haffmans vertelde over ontwerpen voor de circulaire economie en Rob Verhagen (Oerlemans Packaging) gaf inzicht in de dilemma's van duurzaam verpakken.
Siem Haffmans vertelde over ontwerpen voor de circulaire economie.
Volgens Marijn Roozenmond (MassiveMusic) is er ook een grote impact en transparantie als het gaat om sonic branding en Ira van Eelen was open over alles rondom kweekvlees.
Marijn Roozenmond (Massive Music).
Moderator Marsha Simon was de verbindende factor die zorgde voor samenhang in het volle programma. Het publiek, bestaande uit ontwerpers, studenten, verpakkingsdeskundigen en opdrachtgevers kreeg in een paar uur tijd een fantastisch inkijkje in uiteenlopende sectoren en de ideeën van bevlogen mensen die het allemaal goed voorhebben met de wereld en hun vak.
Laura Snijders over transparantie in de modeproductieketen.
En natuurlijk was er voldoende tijd voor uitwisseling tijdens pauzes en lunch.
Tot slot was er de uitreiking van de BNO Packaging Talent Award door BNO NEXTpack voorzitter Frank Nas (Design Bridge) en Jeroen Provoost van Albert Heijn. De Engelse student David Horsler, die in Nederland stageloopt, won de hoofdprijs en daarmee 1500 euro.
Winnaars van de BNO PTA 2018. Vlnr: David Horsler (winnaar 1e prijs), Jeroen Provoost (Albert Heijn), Laura Voet (winnaar 3e prijs), Christian Lank (finalist), Frank Nas (Design Bridge), Britt Rozendaal (finalist) & Ellis Sargeant (winnaar 2e prijs).
Bekijk hier het volledige fotoverslag van Superfast op de BNO Facebook pagina.